Home » , » 11 Pelacur Terkenal Dalam Sejarah

11 Pelacur Terkenal Dalam Sejarah

Written By wan hayden on 28 January 2013 | 22:10

Pelacuran adalah pekerjaan tertua sekali di dunia. sejak zaman jahilliah lagi telah wujud pelacuran.
Ikuti beberapa sejarah pekerjaan pelacuran bermula dari zaman pertengahan sehingga abad 21. Mungkin faktor kemiskinan,dijual sebagai pelacur atau mencari kekayaan dgn cara paling mudah bermodalkan rupa yg cantik.

1-Aspasia
Seorang wanita Greek dikenali sebagai pelacur kelas atasan utk golongan aristocrat (bangsawan Eropah)

Sangat sedikit yang diketahui tentang butiran hidupnya. Aspasia menghabiskan sebahagian besar hidupnya di Athens, dan dia mungkin telah dipengaruhi oleh negarawan Greek,iaitu Pericles dan politik di Athenian. Aspasia disebut dalam tulisan-tulisan Plato, Aristophanes, Xenophon, dan penulis2 lain hari sebagai gundek, walaupun laporan ini dipertikaikan oleh pengkaji sejarah moden, atas alasan bahawa banyak penulis penyajak purba berkenaan memfitnah Aspasia.
Beberapa orang penyelidik mempersoalkan walaupun tradisi sejarah yang dia adalah seorang pelacur, dan dia sebenarnya telah berkahwin dengan Pericles.
Aspasia mempunyai seorang anak dgn Pericles, walaupun Pericles lebih muda, kemudiannya menjadi jeneral dalam tentera Athenia dan telah terbunuh selepas Pertempuran Arginusae. Beliau dipercayai telah menjadi pelacur utk Lysicles,iaitu salah satu pengganti negarawan/pentadbir Athens selepas kematian Pericles itu.
2-Russell Brand

Dia berkahwin dengan Katy Perry untuk sementara waktu,mungkin ingin mendpt populatiti dgn mendadak dan 'saham' yg tinggi,dia boleh di 'book' bila2 masa oleh wanita2 kaya yg ingin khidmat dia selepas namanya terkenal.
3- Calamity Jane
Saya tidak dpt bezakan lelaki atau wanita jika tidak lihat namanya...Haha..klau pembaca lelaki kt blog sy ni..mungkin xselera tgk rupe pelacur mcm nih...lol. Mungkin dia 'berharga' di kawasan ladang-ladang yg jauh terpencil dari kota sbb tiada pilihan.
Calamity dikenali sebagai pengakap dan pemburu hebat di kalangan puak2 Indian dan orang2 tempatan di Amerika, tetapi apabila ada masa free, dia akan 'tidur' dengan koboi2 di ladang2 lembu dan kuda di daerah Fort Laramie, Wyoming, United States.
4. Sally Salisbury
Dia memulakan kerjaya sbg pelacur jalanan sejak usia dari remaja lagi di jalan2 di London pd abad ke-18, dan sejak itu dia tidak pernah menoleh ke belakang lagi. Dikatakan lebih separuh lelaki2 di Kota London pernah menjadi pelanggannya. Mungkin dia 'terselamat' dari mangsa Jack The Ripper ataupun thn sebelum itu.
5-Marilyn Monroe
Bintang 1950-an dan dia di antara wanita tercantik di dunia, seperti Scarlet Johanson hari inilah.Tetapi Monroe yg kurang berbakat lebih kepada menjual paras rupa spt Paris Hilton di zaman ni lah, Marilyn Monroe mencapai gred A dlm popularitinya sbg pelacur kelas tertinggi sehingga berjaya menambat hati penerbit2 filem,pelakon dan terakhir bekas Presiden Amerika JFK(Kennedy). Kehidupannya yg asal miskin dan anak yatim ini,bermula dgn menjadi penari kelab2 malam pada awal pembabitannya dalam dunia populariti sehingga kematiannya masih lagi menjadi misteri.

6-Raquel Welch
Raquel Welch adalah bintang berbakat dan ternama di Hollywood sekitar tahun 1980-an
Dilahirkan dengan nama Jo Raquel Tejada di Chicago pada 1940.

7- Cora Pearl
Mungkin dgn kecantikannya dia menjadi popular dgn menjadi teman sosial oleh lelaki2 kaya dan akhirnya terjebak menjadi pelacur. Cora dilahirkan di England pada tahun 1835, Selama bertahun-tahun di sekolah Female France Of Convenan dia belajar, dia terlibat dalam berbagai hubungan sesama jenis.Setelah Pearl berkenalan dgn Robert Bignell, pemilik rumah pelacuran, dia tidak kembali ke rumah neneknya, atau rumah ibunya lagi, tetapi menyewa sebuah bilik di Covent Garden dan dijadikan wanita simpanan selepas berkenalan dgn Bignell.
8-Nell Gwyn
Pelakon teater Inggeris pertama yang memiliki bakat yang luar biasa Gwyn mempunyai dua anak lelaki dari hubungan sulit dgn Raja Charles.
Lahir pd 2 Februari 1650-14 November 1687) adalah seorang perempuan simpanan Raja Charles II dari England. Dia dipanggil "si cantik dan si pandai berjenaka " oleh Samuel Pepys, dia telah dianggap sebagai penjelmaan hidup semangat Pemulihan England pd masa itu dan sebagai primadona paling diminati oleh bangsawan, dengan bermula lakonannya sebagai Cinderella.
9-Lulu White
Lulu White (Lulu Hendley,thn1868 - Ogos 20, 1931) adalah dikenali sebagai puan pelacur, dia juga dikenali sebagai seorang usahawan di New Orleans. Seorang tokoh aneh, dia terkenal dengan pecinta dengan barang2 kemas, semasa dia gagal dlm perniagaan dan rekod jenayahnya yang semakin meluas di New Orleans seawal thn1880 semasa pembabitannya dlm pelacuran.
Tarikh sebenar kelahiran White tidak diketahui. Dia dikatakan lahir di sebuah ladang berhampiran Selma, Alabama, tetapi didakwa sebagai seorang pendatang dari Hindia Barat. Publisiti bermula sekitar thn1906, dikatakan umurnya adalah 31 tahun, namun dia mungkin sebenarnya lebih tua dari itu. White merupakan bangsa campuran, yg ingin menikmati, kemewahan yang jarang berlaku bagi mereka yang berketurunan Afrika Amerika pd masa itu.
10-Matahari
Mata Hari lahir di Belanda dengan nama Margaretha Geertruida (Grietje) Zelle, yang merupakan penari eksotik dan pelacur kelas tinggi di Paris. Pada tahun 1905, selepas suami menceraikannya,Mata Hari memulakan kerjaya sebagai penari eksotik, mengambil nama Mata Hari (bermaksud "Matahari" atau "Eye of the Dawn"). Dia menampilkan dirinya sebagai seorang puteri dari Jawa. Menyamar sebagai seorang penari eksotik mungkin pada masa itu kerana kekurangan telekomunikasi tidak spt hari ini dgn bermacam2 alat eletronik.


Dia bergaul dengan org kelas atasan dan menjadi pelacur kepada ramai lelaki yg berpangkat tinggi dan terpenting dalam tentera dan ahli politik. Ini meletakkan beliau dalam kedudukan yang sangat baik untuk mengumpul maklumat utk Perang Dunia. Akhirnya mati di bunuh oleh Firing Squad pada 15 September, 1917 pada usia 41.
11- Catherine Walters
Seksi, pintar, anggun dan bijaksana, Catherine Walters adalah seorang pelacur yang benar-benar sensasi. Dilahirkan pada tahun 1839, dia menjadi salah satu ikon fesyen yang hebat pada zaman Victoria di London, sehinggakan ramai akan berkumpul untuk menonton Walters menunggang kuda melalui Hyde Park.


Sikap profesional dia dan menakjubkan kelihatan membuat dia sangat dicari di kalangan golongan bangsawan Eropah, dan pelanggan termasuk Raja Edward VII dan Napoleon III. Dia bersara sebagai seorang wanita yang kaya dan dihormati, dan meninggal dunia pada usia 80 tahun.

0 ulasan:

Post a Comment

Translate