Home » , » Azhar Sulaiman Buat Laporan Polis Akaun Facebook Digodam

Azhar Sulaiman Buat Laporan Polis Akaun Facebook Digodam

Written By Unknown on 1 May 2013 | 06:19


KUALA LUMPUR: Pelakon Azhar Sulaiman menjadi mangsa terbaru siber buli, selepas dia menyatakan sokongan kepada Barisan Nasional.
Akaun Facebook beliau, yang mempunyai 11,000 pengikut, telah digodam apabila dia turun  dua klip video minggu lepas dari Facebook dan YouTube, di mana beliau menyokong penyokong Barisan tetapi tersinggung oleh pihak lain.

Berikutan ancaman dan penghinaan yang dilemparkan kepadanya di laman Facebook beliau, beliau membuat laporan polis untuk melindungi dirinya, katanya pada sidang akhbar di sini Selasa.
"Saya tidak pernah memanggil untuk sidang akhbar sepanjang saya menjadi artis tetapi kali ini, saya berbuat demikian kerana saya rasa saya kebebasan bersuara yang disekat.

Siber buli mesti dihentikan. Mungkin saya telah terlalu lantang bersuara tetapi ia bukan niat saya untuk mencari publisiti murahan, "kata Azhar yang mempunyai akaun Facebook telah digantung pada hari Ahad selepas ia digodam.
Beliau membuat laporan di balai polis  Taman Tun Dr Ismail pada pukul 3 petang.

Sebelum ini, pelakon Michelle Yeoh juga dikritik kerana menyatakan sokongan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Penyanyi Eric Moo juga dikutuk kerana persembahan di konsert dipercayai dianjurkan oleh Barisan. - Bernama

Facebook akaun Azhar juga di-HACK.
Disyorkan artis-artis Malaysia ni jangan campur tangan dalam isu politik semasa dlm negara ini. Better duduk diam saje lah, sebab banyak isu-isu yg dikeluarkan oleh mereka ni agak kurang bijak dan tidak profesional.
Saya tidak nampak kecerdikan dlm klip video youtube ataupun kenyataan-kenyataan mereka dlm laman FB atau Twitter.Biarlah orang-orang politik yg berkalibar membuat sebarang kenyataan atau berkempen selayaknya. 
Adakah mereka ini ingin mendapat tempat dlm bidang politik di Malaysia atau mencari populariti yg tak seberapa.
Saya bukan menyebelahi mana-mana pihak,tidak menjadi kesalahan utk artis-artis terlibat dlm bidang politik dlm media sosial,itu adalah petanda baik sekarang dgn kemudahan yg sedia ada tetapi sesuatu kenyataan yg dikeluarkan biarlah berhemah dan positif dari pelbagai sudut.

1 ulasan:

  1. jahat sungguh si penggodam ini. mcm x de kerja lain nak dibuat...

    ReplyDelete

Translate